+

کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب؛کتاب طلا

ارسال شده توسط: رحیم زاده | تاریخ انتشار: 2023-06-24 06:36:48 | | نظرات 0

مجموعه ۸ جلدی کتاب قصه ‌های خوب برای بچه ‌های خوب را مرحوم مهدی آذریزدی برای بچه های دوست داشتنی حتی نوجوانان، از سنین 10 تا 18 سال نوشته است. این مجموعه کتاب پر از اندرز و پند است، تا خوانندگان کتاب در عین حال که قصه و افسانه می ‌خوانند چیزهای خوبی نیز یاد بگیرند.

این اثر که از معروف ترین آثار مهدی آذریزدی شناخته می‌ شود، با زبانی شیرین و ساده، داستان های کهنی چون؛ کلیله و دمنه، مرزبان نامه، قصص القرآن، قصه‌ های مثنوی، قصه‌ های چهارده معصوم (ع) قصه های گلستان و قصه‌ های شیخ عطار نیشابوری است.

معرفی جلدهای کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب:

جلد 1: قصه ‌هایی از کلیله و دمنه، دارای 25 داستان منتخب از کلیکه و دمنه را به شکلی ساده و روان برای کودکان بیان کرده است. کلیله و دمنه از قدیمی‌ ترین کتاب‌ های ادبی با محتوای عبرت ‌آموز و پندهای اخلاقی است.

جلد 2: قصه‌ هایی از مرزبان ‌نامه اثری به زبان طبری است که پیشینه‌ اش به دوران ساسانی باز می ‌گردد که شامل؛ 21 قصه از بهترین داستان ‌های مرزبان‌ نامه به زبانی روان برای کودکان است که تاثیر بسزایی در تقویت رو خوانی و روان خوانی آنان نیز دارد.

جلد 3: قصه ‌هایی از سندبادنامه و قابوس‌ نامه شامل؛ 24 قصه از بهترین داستان‌ های سندبادنامه و قابوس نامه به زبانی ساده برای گروه سنی 9 تا 18 سال است. این دو کتاب، از جذاب‌ ترین آثار در زمینه ادبیات تعلیمی و داستان ‌های حکمت‌ آموز هستند.

جلد 4: قصه ‌هایی از مثنوی مولوی، شامل 21 قصه از بهترین داستان‌ های مثنوی مولوی برای دانش ‌آموزان است که برگردان شعرها به نثر، باعث می ‌شود تا کودکان با علاقه بیشتری داستان ‌های مثنوی را دنبال کنند و متن کتاب هم برایشان سخت نباشد. این جلد مناسب گروه سنی 10 تا 18 سال می باشد.

جلد 5: قصه‌ هایی از قرآن کریم، شامل؛ 18 قصه از بهترین قصه‌ های قرآن، به ویژه قصه ‌های پیامبران را روایت می ‌کند. داستان ‌هایی ساده و شیرین برای کودکانی که به خواندن ماجراهای قرآنی و روایت‌ های دینی علاقه دارند.

جلد 6: قصه‌ هایی از شیخ عطار، شامل؛ 21 قصه از بهترین داستان‌ های شیخ عطار، یکی از مشهورترین شاعرانی که نه تنها شعرهایش حکیمانه است بلکه زندگی ‌اش هم سراسر عبرت ‌آموز است.

جلد 7: قصه ‌هایی از گلستان و ملستان، شامل؛ 15 قصه از بهترین داستان‌ های گلستان سعدی است. گلستان سعدی، یکی از کتاب ‌های کم‌ نظیری است که از دیرباز مورد اقبال واقع شده و حتی امروزه هم طرفداران خودش را دارد.

جلد 8: قصه ‌هایی از چهارده معصوم، شامل؛ 152 قصه از حکایت‌ های جذاب و آموزنده معصومین برای گروه سنی 9 تا 18 سال می باشد. این جلد شامل داستان هایی است که همگی ریشه در واقعیت و الگوهای دینی دارد. در این جلد، منتخبی از جذاب ترین قصه های چهارده معصوم و بیانی شیرین آورده شده است. که همین باعث می ‌شود تا مخاطب نوجوان نه تنها از خواندن ماجرا‌ها خسته نشوند بلکه با علاقه به سراغ قصه بعدی بروند.

بیوگرافی مهدی آذر یزدی نویسنده کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب:

مهدی آذر یزدی در سال ۱۳۰۰ در محله خرمشاه، در یزد با خانواده‌ ای تازه مسلمان و اجدادی زرتشتی زاده شده است. وی هرگز ازدواج نکرد و هیچ ‌گاه به کار دولتی مشغول نشد. در واقع، تنها لذت زندگی ‌اش، کتاب خواندن بود. مهدی آذر یزدی نخستین نویسنده ‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد. به همین دلیل است که عنوان پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران را به او داده ‌اند. همچنین به خاطر آثار ارزشمند او در زمینه کتاب کودک، روز درگذشت او به نام، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام‌ گذاری شده ‌است.

معروف‌ ترین اثر او مجموعه قصه ‌های خوب برای بچه ‌های خوب نام دارد. او جایزه یونسکو و نیز جایزه سلطنتی کتاب سال را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ دریافت کرده و سه کتاب او توسط شورای کتاب کودک به ‌عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب شد. وی در 18 تیر 1388 در شهر یزد درگذشت.
شما خوانندگان عزیز می توانید این کتاب پرفروش را به راحتی  از این منبع خریداری کنید:  https://ketabtala.com

ارسال نظر